dinsdag 16 oktober 2012

Dikke knuffels tijdens de muziek van kapitein Winokkio.

Inara schildert een kabouter in het mos


 

En Lily kan al de letters van "kabouter" zelf op kleven!


Ons Juniper speelt met Elias in de ton...of met zijn voeten?:-)

Groene zachte stofjes knippen voor het mos van de kabouters.

De kindjes komen zelf op het idee om brochettes te maken van stokjes en blaadjes.

Kleine blokjes en kleine vingertjes maken samen mooie werkjes!
 
  • We spelen/dansen met ons nieuw liedje van de drie kaboutertjes.
  • In de namiddag gaan we sporten met meester Stijn. Hij heeft zich wel pijn gedaan aan een rib!!! Wat is een rib? Waar zitten ons ribben? En wat zit eronder? Ja, Onze formidabele longen!
  • We eten vandaag de fruitmand helemaal leeg.... amai 20 heerlijke peren en nog niet genoeg! Dan nog maar een rijstkoek....smullen.
Onze liedjes:
    Woutertje , Woutertje

    Ik kwam hem eens tegen op de mat in de gang,
    Ik zei, "goedemorgen, ben jij hier al lang?"
    Hij zei: "nou, ik denk een minuutje of vijf,
    Ik vind je wel aardig, ik denk dat ik blijf!"

    Ooooo, die Woutertje, Woutertje wiede wiede wiede woep,
    piepklein kaboutertje komt als ik roep.
    Woutertje, Woutertje, piepklein kaboutertje,
    wiede wiede wiede woep,komt als ik roep.

    Ik heb hem al jaren en nooit heeft hij last,
    Hij woont in een trommeltje onder de kast,
    en 's morgens om zeven uur wil hij eruit,
    dan wil hij zijn eten, dan wil hij ontbijt.

    Ooooo, die Woutertje, Woutertje wiede wiede wiede woep,
    piepklein kaboutertje komt als ik roep.
    Woutertje, Woutertje, piepklein kaboutertje,
    wiede wiede wiede woep,komt als ik roep.


    Drie kaboutertjes die dansen in het bos

    Drie kaboutertjes die dansen in het bos,
    een gaat er weg, die gaat slapen op het mos.

    Twee kaboutertjes die dansen in het bos,
    een gaat er weg, want zijn vetertje zit los.

    Een kaboutertje danst nu helemaal alleen,
    hij kruipt vlug in zijn paddenstoel
    en nu zie je er geen een!

     
     

1 opmerking:

  1. Super ... nu kan ik eindelijk verstaan wat hij zingt! Moest je eens tijd hebben, kan je dat gruffalo-liedje ook eens op je blog zetten want dat is hier thuis nog steeds een winner!

    BeantwoordenVerwijderen